A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молоді та спорту Срібнянської селищної ради
Офіційний веб-сайт

«Онлайн- життя», або безпека в інтернеті (поради вчителю «Як формувати в дітей навички цифрової грамотності»)

Дата: 17.11.2021 14:45
Кількість переглядів: 74

Сучасні підлітки — це покоління інтернету. Наскільки ми, сучасні вчителі, готові до змін, щоб бути на рівні з дітьми? Чи знаємо, як допомогти учням опановувати цифровий простір? 

Інтернет – скарбниця знань та інформації, незамінний інструмент для спілкування та соціалізації. Діти, як найчуткіша до інновацій частина суспільства, активно адаптуються до цифрового середовища. 

Із кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів, а також збільшується час, який підлітки проводять в мережі. Однак кількість не означає якість.

Сьогодні «грамотність» – то не лише академічні навички читання, рахування і письма, а й уміння використовувати Інтернет безпечно та усвідомлено. Це і є цифрова грамотність, або цифрова компетентність, базові знання якої можна знайти в методичних посібниках, які супроводжуються інтерактивними модулями, мультимедійною грою та тестуванням для закріплення учнями навичок цифрової грамотності та компетенції.

В своїй роботі ви можете скористатися: 
1.    Сайтом «Онляндія – безпечна веб країна» (http://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm);
2.    Сайтом «Про безпеку в Інтернеті від Google» (http://www.prointernet.in.ua);
3.    Тренінгом «Критичне оцінювання ресурсів інтернету» для вчителів і учнів (http://wiki.iteach.com.ua/);
4.    Уроком Інтернет-безпеки для проведення з дітьми (http://startuem.lg.ua/?p=1445);
5.    Посібником «Освіта в сфері прав людини в Інтернеті» з 5 новими груповими вправами 
(https://www.academia.edu/18492034/Освіта_в_сфері_прав_людини_в_Інтернеті._Human_rights_in_the_Internet._Manual_for_educators_and_youth_workes);
6.    Онлайн курсом «Права людини та Інтернет», що передбачає ознайомлення Інтернет-користувачів з їх правами в онлайновому середовищі (http://hr-online.org.ua/ua/kursi/);
7.    Тренінговими вправами з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді переможців Національного конкурсу (http://startuem.lg.ua/?p=1427#more-1427);
8.    Матеріалами Міжнародної кампанії «Рух проти мови ненависті онлайн» (http://www.nohatespeechmovement.org/  (англійською мовою) або http://nhsm.info/(українською мовою);
9.    Практичним посібником «Букмаркс: керівництво по боротьбі з мовою ненависті он-лайн за допомогою освіти у сфері прав людини» (http://nohate.ext.coe.int/Campaign-Tools-and-Materials/Bookmarks (англійською мовою));
10.    Правилами безпечного користування Інтернетом (http://svit-molodi-kiev.svitmolodi.com.ua/ua/school-user/news/10-pravil-bezpechnogo-koristuvannya-nternetom).

Сьогодні діти та інтернет нероздільні. Однак дитячі психологи довели, що раннє й неусвідомлене користування Інтернет-ресурсами призупиняє розвиток самостійного мислення дитини. Щоб цього не сталося, ми повинні озброїтися їх правильними знаннями!
 
Як зробити з Інтернету друга-порадника, а не пожирача часу? 

Книжка «Як не заблукати в Павутині» доступно, переконливо й вмотивовано розкриває відповіді на ці питання
(https://drive.google.com/file/d/0B1dIQ60kF_ccX3ZPaDktbDJlUFU/view)

Зараз дуже важливо дати дітям розуміння, що в Інтернеті, як і в реальному житті, треба бути обережним. І чому важливо в разі зіткнення з інтернет-погрозами обов’язково звертатися до дорослих або спеціальних служб.


« повернутися

Вхід для адміністратора