Всеукраїнський STEM-тиждень
Із 24 по 28 квітня 2023 року в закладах освіти громади проходив Всеукраїнський STEM-тиждень.
Посилення ролі STEM-освіти є одним із пріоритетів модернізації освіти, складовою частиною державної політики з підвищення рівня конкурентоспроможності національної економіки та розвитку людського капіталу, одним з основних факторів інноваційної діяльності у сфері освіти, що відповідає запитам економіки та потребам суспільства.
STEM-освіта спрямована на розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням трансдисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності.
Так, здобувачі освіти 4-Б класу Срібнянської ЗОШ І-ІІІ ст. працювали над створенням проєкту «Моя країна – Україна», 5 класів - «Доповнена реальність» та «Гра Pong», 6 класів – «Сонячна електростанція»,
7 класів - «Українська хата»,
8 класів - «Конвертер валют» , 10-А класу - «Електронна сигналізація», 10-Б класу – «Хоч на обкладинку» під керівництвом учителів інформатики Віталія Шпитяка та Оксани Долгової. Здобувачі освіти 9 класів вивчали програмування за допомогою штучного інтелекту ChatGPT.
У закладі освіти відбувся Конкурс малюнків «STEM-емблема» серед учнів 5 класів
та випуск стінгазети «STEM» серед одинадцятикласників.
Проведений майстер-клас учнем 11-Б класу Демченком Олексієм на тему «Інфографіка у векторному графічному редакторі Inkscape».
Здобувачі освіти 5 класів із захопленням виконали експериментально-дослідницький STEM-проєкт «Вирощування мікрозелені для приготування бутербродів» (керівник учителька трудового навчання Ольга Соловей).
Під керівництвом учительки предмету «Пізнаємо природу» Людмили Косенко учні 5-А класу здійснювали наукові моделювання «Зроби модель рослинної і тваринної клітини» та «Створюємо модель мозку».
Урок-дослідження «Найвідоміші об’єкти Євразії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО» в 7 класах провела учителька географії Людмила Косенко,
STEM-урок «Тиск твердих тіл» у 7-А класі – учитель фізики Ігор Кочерга
урок-дослідження « Вода і її властивості» в 7-Б класі – учителька хімії Алла Дідович.
У Сокиринській ЗОШ І-ІІІ ст. серед учнів початкової ланки проведений STEM-проєкт «Від зернини - до хлібини», керівником якого була Любов Долбня.
Протягом 24-28 квітня здобувачі освіти 6,9 класів Горобіївської ЗОШ І-ІІ ст. виконали STEM - проєкти з Біології: «Рівні організації живого»,
«Різноманітність плодів»,
«Видозміни пагона» та «Схеми жилкування», а 8 класу - STEM- проєкт з Географії «Схеми річкових долин (використання 3-D ручки) під керівництвом учительки біології та географії Оксани Кизим.
Здобувачі освіти 5-9 класів під керівництвом учителів природничо-математичних дисциплін Олени Вовк, Оксани Кизим та Тетяни Потапенко взяли участь у STEM-квесті «У світі цікавих наук»,
а учні 1-2 класів – у квест-грі «Друге життя» (учитель початкових класів Людмила Кочерга)
Учні 9 класу на уроці хімії здійснювали молекулярне моделювання (учителька хімії Олена Вовк),
а 5-6 класів розв’язували задачі з елементами STEM-освіти з учителькою математики та фізики Тетяною Потапенко
Змістовним та насиченим елементами STEM-освіти був Тиждень і у здобувачів освіти Гурбинської ЗОШ І-ІІ ст. Шестикласники, разом із учителем математики Ольгою Онопченко, подорожували під час STEM-круїзу на уроці з теми "Відношення та пропорція"
Учні 8 класу на уроці інформатики вивчали практичні можливості графічного онлайн редактора для створення статичних та анімованих дизайнів Vista Create (учитель Віта Сердюк)
Урок хімії з елементами STEM-освіти з теми "Сіль в житті людини" зацікавив учнів 7 класу (учитель Тетяна Лазутіна)
STEM-квест з географії "Мандруємо 5-ю паралеллю Євразії" серед учнів 7,8 класів провела Ольга Мазило.