Соцмережі vs. Реальність: як знайти баланс під час війни?
Усі ми чи не кожного дня чуємо слова «соціальні мережі». За визначенням, соціальна мережа — це онлайн-платформа, де користувачі можуть створювати профілі, встановлювати зв'язки з іншими та обмінюватися інформацією. Термін «соціальна мережа» з’явився в 1954 році, задовго до появи Інтернету. Він означав тісні взаємовідносини між двома і більше людьми. Термін був започаткований британським соціологом, представником Манчестерської школи Джеймсом Барнсом для визначення соціальних зв’язків, які відрізнялися від традиційних для багатьох соціологів понять (обмежені групи — племена, сім’ї, соціальні категорії — стать, етнічна належність).
Із самого початку процес створення соціальних мереж передбачав комунікативно — інформаційну функцію. На сьогоднішній день прийнято вважати, що соціальна мережа – це структура, що базується на людських зв’язках або ж взаємних інтересах. В якості інтернет-сервісу соцмережа може розглядатися як платформа, що допомагає людям здійснювати зв’язок між собою та групування за специфічними інтересами.
Основними елементами соціальних мереж є особисті профілі, зв'язки (друзі, підписники, контакти), стрічка новин та можливості спілкування (чати, коментарі, вподобайки тощо).
За статистичними даними, доступ до соціальних мереж має майже 96% населення нашої планети. За кількістю користувачів на першому місці Facebook – близько 1,5 мільярдів.
Учені підрахували, що мінімальний час перебування користувача в соціальній мережі дорівнює 3 годинам, при цьому він відвідує свій обліковий запис мінімум двічі на день.
У соціальних мережах люди «зустрічаються в Інтернеті» для спілкування, розміщують інформацію та зображення, залишають коментарі чи надсилають повідомлення.
Що саме змушує людей хотіти зв’язуватися між собою? Люди хочуть поділитися досвідом, емоціями та новинами або просто поспілкуватися з другом. Це бажання ділитися і спілкуватися, зумовлене взаємозалежністю. Люди залежать один від одного для схвалення, визнання та соціалізації.
Сьогодні стає актуальним питання - публікувати чи не публікувати відео з відпочинку? А фото сніданку, одразу після нічного обстрілу?
Добре, якщо ти ставиш ці запитання. І ось чому: наша відкритість у соцмережах під час війни має значення більше, ніж будь коли. Часто вона може бути корисною та опорною для інших. Саме так стверджується на сторінці в соціальній мережі Facebook Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?»
(https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02AzGwAmYRnkvYhSWZMmCwFzYE4mFsHbySFR95HKjcXuwBffZTmJRQ9SnBx2eLimxol&id=100090659411795)
Ось що радять фахівці: